Linnéas och Matildas blogg

Fem månader av äventyr

23 dagar av obeskrivlig lycka

Publicerad 2014-04-15 16:17:28 i Allmänt,

Igår tog jag farväl från min djungelfamilj och med en klump i magen återvände jag till civilisationen i Rurrenabaque. Dessa veckor har utan tvekan varit några av de bästa i mitt liv. Att få vara omgiven av så himla godhjärtade människor i ett (enligt mig) underbart paradis, kan det inte bli annat än helt fantastiskt. Innan jag åkte var jag orolig för både det ena och andra, bland annat att jag skulle få långtråkigt och vara ensam. Inget av detta inträffade. Inte heller behövde jag tälta, jag har fått sovit i ett eget rum under hela perioden! Alla har varit väldigt hjälpsamma och otroligt intresserade av att lära sig mer om det jag kan. De som bor där ute är experter på det praktiska och hur djungeln fungerar men de är inte så bra på teorin, så det var kul att kunna bidra med lite kunskap och inte bara suga ur dem allt som de kan:) Det har hänt så mycket saker i skogen som jag vill berätta om, men jag måste nog låta allt sjunka in för att kunna få ut allting med ord. Igår kväll tog Ever med mig ut på en nattguidning i Rurre, så inte ens här behöver jag känna mig ensam. Jag älskar verkligen det här stället, jag känner mig verkligen inte klar här!

Idag har jag laddat upp med allt möjligt för att bara kunna fokusera på plugg tills i morgon då efterlängtade Matilda och Kalle kommer. Då blir det till att avsluta det här äventyret med 5 dagar i Pampas innan vi återvänder till La Paz för stenhårt plugg i 7 veckor, sen ses vi i Sverige.

Det känns konstigt att sitta vid internet igen efter 23 dagar utan någon som helst kommunikation till omvärlden, men jag hoppas att alla ni där hemma mår bra!

Lite bilder från dagarna i skogen:)

Popcornmys i regnet
Lite arbete
Flottbygge
Lite rafting
"Poker" duell med Billy
Två nyfikna själar som undrar vad tusan jag håller på med
Hittad i en av fällorna
Bästa fredagsmyset, kaffe, bananchips ala Wilson och artbestämning
När jag jobbar med fällorna är jag rätt tyst och stilla så djuren märker mig inte riktigt och kommer väldigt nära. Det är för det mesta väldigt roligt, men har haft lite problem med en puma som tyckte att jag var spännande så hon/han var i mina fotspår i några dagar. Alla blev väldigt oroliga för fjärilsflickan så då kom Billy och var min bodygard för några dagar.
En av mina favorit fjärilar:)
 

//Linnea

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-04-15 16:47:01

Härligt att allt har varit bra! Jag förstår lite vad du menar men de godhjärtade människorna. Det upplevde jag ofta i Tilcara. Kul att snart få prata med dig igen. Kram från mamma
PS det ska bli så kul att få höra mer om skogen DS

Postat av: Matilda

Publicerad 2014-04-15 18:21:48

Så himla skönt att allt har gått bra och att du trivts med allt! Ska bli så sjukt kul att träffas igen :D ses i morgon <3

Postat av: Kalle

Publicerad 2014-04-15 22:39:03

Ska bli otroligt spännande att höra om allt i morgon!! Nu ska vi suga ut det bästa av Pampas med rosa floddelfiner, anakondor och allt annat :) Ladda kameran!

Postat av: Hanna

Publicerad 2014-04-16 15:21:57

Hej fina vän! Va underbart härligt det låter! Och vilka fina bilder! Blir varm i hjärtat av att höra att du mår så bra!:)

Kramar Hanna

Postat av: Moster Ate

Publicerad 2014-04-21 13:19:07

Underbara upplevelser som ni har - kommer att behålla det resten av livet. Där vi bor på landet har vi också en 'stor familj' attetyd' Där alla hjälper till om det behövs -man är alldrig ensam. Det behövs mer I vår värld .

Postat av: Gudrun

Publicerad 2014-04-29 12:27:48

Det är så kul att få ta del av era fantastiska upplevelser, man skulle vilja vara ung igen. Lycka till med ert fortsatta arbete./Gudrun

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela