Linnéas och Matildas blogg

Fem månader av äventyr

Viscacha

Publicerad 2014-03-23 23:32:45 i Allmänt,

Nu har jag varit ensam i 2 hela dagar (!) och jag kan inte påstå att jag har skitkul. Jag har mest spenderat tiden med att plugga, laga lasagne, tvätta och titta på Friends. Idag följde jag med två killar från klassen ut för att leta efter ett gäng hundar som vi skulle göra en lite mini-studie på, titta på kroppsspråk och sånt. Vi såg inga hundar även fast vi gick runt i över 2 timmar. Jag hade i alla fall turen att se mina första viscachor! Dog fram lilla digitalkameran fort som attan men det blev inte några kanonbilder direkt. Såhär ser dom ut i alla fall:
 
 
En bild tagen från google. Såhär ser dom ut med en bättre kamera:
 
Gulliga va!? En gnagare i familjen harmöss, finns i Bolivia, Argentina och Paraguay. 
 
/Matilda
 

Kommentarer

Postat av: John

Publicerad 2014-03-23 23:45:29

Fasiken vad söta små gnagare!

Postat av: Moster Ate

Publicerad 2014-03-24 13:54:18

Ser ut som en ekorre och kanin....söt liten gnagare...:-)

Postat av: Ma Barbro

Publicerad 2014-03-24 21:48:29

Gulliga! Ta hem en och ha som sällskap ; )

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela